FAQ

Moet ik op voorhand een afspraak maken?
De Opvoedingswinkel Noord-Limburg werkt enkel op afspraak. Je kan hiervoor telefonisch of via het contactformulier contact nemen met onze consulenten. Wekelijks is er op maandagnamiddag van 13u tot 16u telefonische permanentie. Er is dan steeds één van onze consulenten telefonisch bereikbaar op het nummer 011/ 39 32 72.

Hoe lang moet ik wachten op een afspraak?
Voor algemene informatie over opvoeden en ontwikkeling van kinderen en jongeren kan je in de Opvoedingswinkel terecht via telefoon of mail. We streven ernaar voicemail- of e-mailberichten binnen de 24u te beantwoorden. Wanneer je nood hebt aan een persoonlijk gesprek, proberen wij dit – rekening houdend met jouw en onze agenda – binnen de week te plannen.

Wat kost een gesprek met één van de consulenten van de Opvoedingswinkel?
De ondersteuning van de Opvoedingswinkel is steeds gratis.

Breng ik mijn kind of jongere mee op gesprek?
De Opvoedingswinkel Noord-Limburg is er om opvoedingsverantwoordelijken te ondersteunen in hun rol als opvoeder. Samen denken we na over jouw specifieke gezinssituatie en gaan we op zoek naar antwoorden, een nieuwe aanpak,… op maat. Het is dan ook niet nodig om uw kind of jongere mee te nemen op gesprek.

Houdt de Opvoedingswinkel mijn gegevens/een dossier bij?
De ondersteuning van de Opvoedingswinkel is vrijwillig en anoniem. Er worden geen dossiers opgemaakt. Bij het maken van een afspraak voor een persoonlijk gesprek, vragen we enkel je voornaam en telefoonnummer. Dit zodat we je kunnen bereiken als de afspraak omwille van omstandigheden niet kan doorgaan. Verder hebben wij geen gegevens nodig. Na het gesprek worden deze gegevens verwijderd (tenzij anders overeengekomen in het gesprek).